.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصلاح طلبان پروژه تخريب ميرحسين را لو دادند

ابعاد تازه ای از انحصارطلبی افراطیون در دولت سابق و همچنین تندروهای آنها در قبال نامزدهای دیگری غیر از خاتمی فاش شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از عصر ایران ، سایت اصلاحات در این باره با اشاره به منش احزابی چون مشارکت و سازمان مجاهدین می نویسد: وزارت علوم در آن سالها توسط افرادی مانند دکتر «خ» و «ظ» «خانیکی و ظریفیان» اداره می شد و همین ها با تغییر آیین نامه تشکل ها، آزادی تشکل های سیاسی را سلب کردند...

همان زمان متوجه شدیم منفعت طلب ها را باید از اصلاح طلب ها جدا کرد. روی دوش ما سوار شدند و همه نیروهای اصلاح طلب را خانه نشین کردند و منفعت طلب ها را بر آنان سوار کردند.

الان هم همان ها دوباره اطراف خاتمی را گرفته اند. بی معرفت هایی که جواب سلام اعضای ستادهای انتخاباتی را بعد از سوارشدن بر اسب قدرت نخواهند داد. باز هم اگر حرف آنها را مو به مو گوش ندهیم، می شویم ضد اصلاحات. بروید ببینید بعد از دوم خرداد چه گروه هایی روی کار آمدند، اصلاح طلبان اصیل یا منفعت طلب های بی ریشه؟ با صراحت عرض می کنم وضع الان اصلاح طلبان بدتر از دوم خرداد است.

برخی اطرافیان آقای خاتمی، نماینده میرحسین موسوی را 4ساعت پشت در نگه می دارند. وقتی با میرحسین و کروبی و نوری و کرباسچی این گونه رفتار می شود، وای به حال دیگران.

سایت مذکور اضافه می کند: اگر می گویید می خواهید درون قدرت باشید و با تعامل کارهایتان را گام به گام پیش ببرید، بروید سراغ میرحسین و کروبی. هیچ یک از نهادهای نظام نسبت به میرحسین حساس نیست و نمی تواند باشد. کروبی هم همینطور. اما اینکه چرا رفته اید سراغ کسی که می گوید «وقتی به این فکر می کنم که دوباره رئیس جمهور این مملکت شوم تمام دست و بدنم می لرزد» باید واقعا پاسخگو باشید. بالاخره ما هم پای حرف های خاتمی نشسته ایم. دقیقا به همان دلیل که خاتمی قانع نمی شد بیاید ما هم معتقدیم نباید می آمد. حتی الان هم می گوید که «علی رغم میل باطنی آمده ام.» ما هم به او حق می دهیم و از شما می پرسیم چرا مجبورش کردید؟ لااقل به ما نگویید که میرحسین خودش نیامد که ما می دانیم شما چه بازی هایی راه انداختید که میرحسین نیاید.

خوب می دانیم از وقتی خاتمی گفت « یا من یا میرحسین»، شما افتادید به جان میرحسین که خرابش کنید و نیاید. چه نامه هایی که نوشتید به خاتمی و تهدیدش کردید زودتر بیاید تا میرحسین نیاید. شاید اعضای شما در شهرستان ها باخبر نباشند. لازم باشد کد می دهیم که چه کارهایی کردید تا میرحسین موسوی نیاید.

اکنون که خاتمی را مجبور کرده اید بیاید، برنامه تان چیست؟ آمده اید برای تعامل یا دعوا؟ اگر می خواهید تعامل کنید آیا حاکمیت به شما اطمینان دارد؟ اگر می خواهید دعوا کنید آیا خاتمی اهل دعواست؟ شما و خاتمی با هم جور درنمی آیید.

اصلاحات می نویسد: چطور آن زمان که شعار عبور از خاتمی را مطرح کردید، از اصلاح طلبی خارج نشدید اما امروز که با نامزدی خاتمی مخالفیم، خروج کرده ایم؟ مگر اولین بار عبور از خاتمی را نشریه عصر ما]سازمان مجاهدین[ مطرح نکرد؟ چه انتقاداتی از خاتمی کردید تا حمایت از معین را توجیه کنید.

چه کسی گفته یک ملت باید جلوی شما تعظیم کند تا روی دوشش به قدرت برسید؟ چه کسی به فلان آدم خوش احوال اجازه داده که زنگ بزند مدیرعامل خبرگزاری... را تهدید کند که چرا از میرحسین حمایت می کنید؟ مگر شما پدرخوانده اصلاحات هستید؟ چه گلی به سر این مردم و اصلاح طلبی زده اید که این قدر طلبکارید؟

این سایت اصلاح طلب در پایان می نویسد: استراتژیست بودن شما را هم دیده ایم، مگر شما نبودید که دوره قبل به کروبی گفتید بیا وزن کشی و وقتی آمد، همه با هم شکست خوردید؟ بعد می نشینید یک عده ساده لوح و جوان احساسی پیدا می کنید و می گویید انتخابات دوره نهم مهندسی شده بود!؟ کدام مهندسی؟!... البته شما یک راهبرد اساسی دارید و آن هم این است؛ «دیگی که برای من نمی جوشد، می خواهم سر سگ بجوشد.»

شما وقتی حساب و کتاب می کنید و می بینید اگر میرحسین موسوی یا کروبی بیایند چیزی به شما نمی رسد، به این نتیجه می رسید حالا که چیزی به ما نمی رسد بگذاریم که ببازند...

اگر به دنبال پست و مقام هستید، عیبی ندارد، اما چرا سرمایه های جریان اصلاح طلبی را می سوزانید. 10 سال از عبداله نوری خواهش کردید سکوتش را بشکند و از او استفاده کردید اما وقتی سکوتش را شکست، سانسورش کردید. 20 سال خواهش کردید موسوی سکوتش را بشکند اما وقتی این اتفاق مهم افتاد، به او تاختید و زیرسوالش بردید. فقط در این چند روز به این پرسش فکر کنید که چرا خیلی از اصلاح طلبان نظیر مهاجرانی، کدیور، باقی، سروش، نوری، عبدی، کرباسچی، کروبی، منتجب نیا، هادی خامنه ای و... از خاتمی دور شدند؟ چرا همه ساکتند و فقط مشارکت و مجاهدین در این روزها فعال هستند؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

s.r 26 بهمن 1387
سحام نیوز
تجمع هواداران خاتمی مقابل کیهان
متن خبرنظر دهید
سحام نیوز:هواداران سید محمد خاتمی قرار است فردا مقابل روزنامه کیهان تجمع کنند. پس از یادداشت ۵ شنبه این روزنامه که از احتمال ترور خاتمی سخن به میان آورده بود و سرنوشت او را مانند بی نظیر بوتو خوانده و تاکیرد کرده بود که آمریکاییان ممکن است برای روی کار آوردن اصلاح طلبان سرنوشتی مانند بی نظیربوتو را برای خاتمی رقم بزنند، مجمع روحانیون یک بیانیه ای منتشر کرد و به شدت از یادداشت کیهان انتقاد و آن را مرتبط با اتفاقات آینده دانست. با این حال حسین شریعتمداری در واکنشی به این ماجرا همچنان بر موضع پیشین کیهان تکیه کرد. در این خصوص خبرنگار تغییر کسب اطلاع کرد که از قرار معلوم فردا برخی از هواداران خاتمی تصمیم گرفته اند که در مقابل روزنامه کیهان تجمع و نسبت به مواضع این روزنامه انتقاد کنند.


تاریخ ارسال:شنبه 26 بهمن 1387
نا شناس 26 بهمن 1387
ميرحسين مي‌ماند
آقای میرحسین موسوی که از پشتوانه‌ي تجربه‌ای گران و ظرفیتی شایسته برخوردارند، به حضور مؤثر، مستقل و فعالانه‌ي خود در عرصه‌ي انتخابات وتحولات دهه چهارم انقلاب اسلامي ادامه خواهند داد و در زمان متناسب با اقتضاي شرايط كيفيت حضور خود را تبيين مي‌نمايند.
کلمه-سید علیرضا حسینی بهشتی: این روزها با نزدیک تر شدن به زمان ثبت نام نامزدهای دهمین دوره‌ي انتخابات ریاست جمهوری، شور و نشاط انتخاباتی به تدریج از محدوده‌ي فعالان سیاسی فراتر رفته و آرام آرام به عنوان فرصتی که به میمنت نظام جمهوری اسلامی در اختیار یکایک شهروندان قرار می گیرد تا در تعیین سرنوشت کشورشان به وظیفه‌ي ملی و دینی خود عمل کنند، باب گفتگو و تحلیل پیرامون این حادثه‌ي مهم حیات سیاسی در میان آحاد این جامعه را باز نموده است. هم ورود رسمی آقای کروبی در چند ماه پیش که با توجه به دغدغه های ایشان در قبال وضعیت عمومی کشور صورت گرفت و هم اعلام آمادگی آقای خاتمی در روز بیستم بهمن که علیرغم همه‌ي دشواری های پیش رویی که پیش بینی کرده اند بر خود تکلیف دانسته اند پا به میدان بگذارند، از آنجا که نشانگر احساس وظیفه نسبت به سرنوشت جامعه‌ي ایران است تحسین برانگیز و در خور تقدیر است. همچنانکه باید از اقدام‌ مشابه از سوی هر نامزد احتمالی دیگر، صرف نظر از اینکه به چه جریان فکری یا جناح سیاسی تعلق خاطر دارد، قدردانی و تجلیل کرد.

اصولا از دیدگاهی فراتر از رقابت های رایج عرصه‌ي سیاست ورزی، ضرورت تحول در دهه چهارم، مشاركت همه‌ي مردم و شرایط پیچیده و حساس کنونی ایجاب می کند، هر سرمایه‌ي اجتماعی که بتواند در جهت حفظ و تحقق آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی از طریق تمسک به سازوکارهای عقلانیت جمعی معطوف به تحقق انديشه‌هاي حضرت امام و آموزه‌هاي مسلماني گام بردارد، حضور فعال خود را یک مسؤلیت تاریخی و ضرورتی حتمی بداند. از این منظر آقای میرحسین موسوی نیز که از پشتوانه‌ي تجربه‌ای گران و ظرفیتی شایسته برخوردارند، به حضور مؤثر، مستقل و فعالانه‌ي خود در عرصه‌ي انتخابات وتحولات دهه چهارم انقلاب اسلامي ادامه خواهند داد و در زمان متناسب با اقتضاي شرايط كيفيت حضور خود را تبيين مي‌نمايند.

بدیهی است که حضور همزمان همه‌ي نگرش های ملتزم به اسلام، اندیشه امام، پایبند به قانون اساسی و معتقد به نقش اساسی مردم در تعیین سرنوشت خویش، و تبیین دغدغه ها و دیدگاه هایشان در قبال امور کشور، منطقه و جهان، به شفافیت مواضعشان خواهد انجامید و نهایتا موجب صراحت مواضع احزاب و فعالان سیاسی خواهد شد. و کیست که در ارزشمندی تغییر کانون توجه رأی دهندگان از «افراد» به «مواضع» تردید کند و آن را پیشرفت و تحولی بزرگ در جهت توسعه‌ي سیاسی نشمارد؟ بر این اساس، شرايط جديد را باید به مثابه گامی بلند در ارتقای آگاهی های سیاسی عمومی، و زمینه ساز استحکام رابطه‌ي پاسخ جویی و پاسخ گویی میان مردم و دلسوزان فعال در عرصه‌اجتماعي كشور تلقی کرد. همچنین، باید اذعان داشت که در همان حال که همپوشانی دیدگاه ها، مواضع و خط مشی ها در بسیاری از موارد آشکار است، بروز تمایزات در خاستگاه و پایگاه طبیعی است و مي‌تواند زمينه‌‌ي آگاهي بيشتر مردم را فراهم سازد.

امید است با مراقبتی که همه‌ي دست اندرکاران عرصه‌ي انتخابات، اعم از رقبای انتخاباتی، اصحاب رسانه و مسؤلان مربوطه بکار می‌گیرند، شاهد حضور آگاهانه و آزادانه‌ي همه‌ي شهروندان ایرانی، با هر سلیقه و دیدگاهی که دارند، در تعیین سرنوشت خود باشیم و در خرداد 88، برگزاری یکی از سالم ترین، اخلاق مدارترین و باشکوه‌ترین انتخابات‌ها، در تاریخ این مرز و بوم ثبت شود.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.